Η Νορβηγία επιβάλλει σχεδόν πλήρη απαγόρευση της χρήσης εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης από μαθητές του δημοτικού σχολείου, την ώρα που περιορίζει επίσης τη χρήση τους στην εκπαίδευση από μεγαλύτερα παιδιά προκειμένου να προλάβει έναν αρνητικό αντίκτυπο στη μάθηση, δήλωσε ο πρωθυπουργός της χώρας σήμερα.
Μπροστά σε μια ευρεία πτώση των επιδόσεων στα εκπαιδευτικά τεστ, η κυβέρνηση απαγόρευσε το 2024 τα smartphone στα σχολεία και έδωσε μεγαλύτερες εξουσίες στους δασκάλους προκειμένου να ενισχύσουν την πειθαρχία μέσα στην τάξη.
Η χρήση της ΤΝ αυξάνει τον κίνδυνο τα μικρά παιδιά να παραλείψουν σημαντικά βήματα στην εκπαίδευσή τους, δήλωσε ο πρωθυπουργός Γιόνας Γκαρ Στόρε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου σήμερα. «Το σημαντικότερο πράγμα στο σχολείο είναι τα παιδιά μας να μάθουν να διαβάζουν, να γράφουν και να λύνουν μαθηματικές ασκήσεις», είπε ο Στόρε. Η νορβηγική κυβέρνηση προωθεί παράλληλα νομοθεσία για την ενίσχυση της χρήσης βιβλίων στις σχολικές αίθουσες, περιορίζοντας τη χρήση των tablet.
Στην Ελλάδα πάλι γίνεται το ακριβώς αντίθετο. Σχεδιάζεται η ενσωμάτωση εργαλείων AI στο Ψηφιακό Φροντιστήριο για την υποστήριξη των μαθητών της Γ’ Λυκείου που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ενισχύονται τα προγράμματα όπως το Πιλοτικό Πρόγραμμα “ChatGPT Edu”, δηλαδή η πιλοτική εισαγωγή μιας ειδικά διαμορφωμένης, ασφαλούς έκδοσης του ChatGPT Edu σε επιλεγμένα δημόσια σχολεία για ερευνητικά projects.
Βέβαια το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι θεσπίστηκε επίσημος κώδικας χρήσης της ΤΝ στα σχολεία, ο οποίος ξεκαθαρίζει ότι η τεχνολογία λειτουργεί βοηθητικά και δεν υποκαθιστά την κριτική σκέψη. Ωστόσο είναι κοινό μυστικό ότι εργασίες και τα projects. των μαθητών , των σπουδαστών και των φοιτητών βασίζονται κατά αποκλειστικότητα στο ChatGPT χωρίς έρευνα, βιβλιογραφία και κριτική σκέψη…Γιατί στην θεωρία όλα ακούγονται όμορφα, στην πράξη όμως…