Με περισσό καμάρι ο πρωθυπουργός επιμένει να επιβάλλει την ολοκληρωτική ψηφιοποίηση σε όλους τους Έλληνες.
Πρόκειται για το καινούριο αφήγημα με τις νέες ψηφιακές ταυτότητες που παρουσιάζεται ως ψηφιακή νίκη σε βάρος της γραφειοκρατίας.
“ Καταργούνται τα «δημοφιλή» πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης στις συναλλαγές με το Δημόσιο. Στο εξής, όταν τα χρειάζεται ως «πληροφορία» κάποια υπηρεσία, δεν θα σας ζητούν να τα προσκομίζεται, αλλά θα αντλούνται κατευθείαν από τις βάσεις δεδομένων του Δημοσίου .
Ακόμη μεγαλύτερη διευκόλυνση και ασφάλεια στις συναλλαγές μας με το Δημόσιο φέρνει ο μοναδικός Προσωπικός Αριθμός πολίτη που έρχεται τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Πρόκειται για έναν 12ψήφιο αριθμό που θα αναγράφεται στο πίσω μέρος της νέας αστυνομικής ταυτότητας και θα αντικαταστήσει όλους τους επιμέρους αριθμούς ταυτοποίησης που έχουμε σήμερα, από τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ έως το μητρώο πολιτών.
Κάθε πολίτης λοιπόν θα έχει έναν μόνο αριθμό για όλες τους τις συναλλαγές με το Δημόσιο. Λιγότερα έγγραφα, λιγότερη ταλαιπωρία και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση, πάντα με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα και με πλήρη κρυπτογράφηση των πληροφοριών.
Όλα τα κακώς κείμενα θα εξαλειφτούν δια μαγείας χάρη στον προσωπικό αριθμό.
Και ενώ επαίρονται οι κυβερνώντες για την ψηφιακή Αναγέννηση που θα ζήσει η χώρα μας και διατυμπανίζουν την εξάλειψη όλων των παθογενειών του συστήματος που επί δεκαετίες εμπόδιζαν την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών χωρίς ωστόσο τόσα χρόνια να υπήρχε η παραμικρή βούληση για να μπει μια τάξη πάνω σε αυτό, τώρα όλα θα διορθωθούν μεμιάς.
Η Γη της Επαγγελίας μας περιμένει αρκεί να πάρουμε τον προσωπικό αριθμό. Απορία δημιουργεί το γεγονός ότι δεν γίνεται καμία αναφορά για το τρωτό κομμάτι των νέων τεχνολογιών που είναι ο απόλυτος έλεγχος , η παραβίαση της ιδιωτικότητας αλλά και οι κυβερνοεπιθέσεις και τα χακαρίσματα.
Είναι γνωστό ότι στην πληροφορική δεν υπάρχει ασφάλεια, ότι τα προγράμματα ξεπερνιούνται γρήγορα και ότι χρειάζονται συνεχόμενες αναβαθμίσεις. Τι θα γίνει με το RFID που θα έχει η ταυτότητα; Θα χρειάζεται συνεχόμενη ανανέωση; Και που μπορεί να οδηγήσει αυτό;
Μας καλούν λοιπόν για άλλη μια φορά να λάβουμε μέρος σε ένα νέο πείραμα που εμφανίζεται ελκυστικό γιατί παρουσιάζεται μονόπλευρα , εκθειάζοντας μόνο τη θετική πλευρά της ευκολίας και παραλείπεται εσκεμμένα η αρνητική πλευρά μιας κατάστασης που δεν μπορούμε να προβλέψουμε τις συνέπειες σε βάθος χρόνου.
Ας θυμηθούμε την Επιχείρηση Ελευθερίας με τα σωτήρια σκευάσματα που θα μας έδινε τη ζωή μας πίσω και θα ξαναζούσαμε ανέμελα και ξέγνοιαστα , πράγμα που δεν έγινε ποτέ.
Τώρα τέσσερα χρόνια μετά, ακόμα υπάρχουν οι μάσκες, τα νοσοκομεία παραμένουν γεμάτα και οι γνωστές ¨ξαφνικίτιδες¨ στέλνουν στον άλλο κόσμο όλο και περισσότερους συμπολίτες μας.
Ακόμα πιστεύουμε ότι θέλουν το καλό μας;
Ακόμα τους εμπιστευόμαστε;
Ή θα υποκύψουμε για άλλη μια φορά στον εκβιασμό ενός ενδεχόμενου κοινωνικού αποκλεισμού;