Ο κ Μητσοτάκης ξεκινά σταυροφορία ενάντια στο ¨βαθύ κράτος».
Αλλά ποιο είναι το βαθύ κράτος; Σίγουρα όλοι οι άλλοι εκτός από τον ίδιο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει ενάγει τη «δημαγωγία» από τέχνη σε επιστήμη. Κάθε φορά που στριμώχνεται καταφεύγει στα ίδια μοτίβα σοφιστείας προσπαθώντας να μετατρέψει το μαύρο σε άσπρο και να αντιστρέψει την εντύπωση που προκαλείται υπέρ του.
Χρησιμοποιεί πομπώδεις εκφράσεις του τύπου «Πολεμάω το βαθύ κράτος που μας κρατάει πίσω», όταν παραπέμπονται υπουργοί και βουλευτές της παράταξης του για διαφθορά και κακοδιαχείριση που είναι οι δικοί του άνθρωποι , οι στενοί συνεργάτες που ο ίδιος τοποθέτησε σε θέσεις ισχύος και που σίγουρα λογοδοτούν στον πολιτικό τους προϊστάμενο.
Με άλλα λόγια οι άνθρωποι που βρίσκονται στο επίκεντρο των πρόσφατων σκανδάλων δεν είναι «κληρονομιά του παρελθόντος», αλλά οι επιλογές της τωρινής διακυβέρνησης.
Ο ίδιος αυτοπαρουσιάζεται ως ο κύριος πολέμιος του λαϊκισμού, ενώ χρησιμοποιεί μια μορφή «επικοινωνιακής δημαγωγίας» επενδύοντας υπερβολικά στην εικόνα του αγέρωχου και αδέκαστου ηγέτη που θέλει να πατάξει τη διαφθορά που ο ίδιος υποθάλπει, με επικοινωνιακά βιντεάκια στα social media (π.χ. TikTok) χρησιμοποιώντας μια δημαγωγική ρητορική με ανέφικτες και παραπλανητικές υποσχέσεις.
Κάποιες φορές παρουσιάζεται ως θύμα « δεν γνώριζα» και άλλες σαν ήρωας ¨εξασφαλίζω την σταθερότητα» για να αποφύγει την πολιτική φθορά.
Η εμπλοκή γαλάζιων στελεχών και βουλευτών σε έρευνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για παράνομες επιδοτήσεις θεωρείται απόδειξη ότι το «βαθύ κράτος» κατοικεί μέσα στη Νέα Δημοκρατία.
- Η υπόθεση Υποκλοπών μας υπενθυμίζει ότι ο ανιψιός του και πρώην γενικός γραμματέας του Πρωθυπουργού, καθώς και ο διοικητής της ΕΥΠ (δική του επιλογή), ήταν τα κεντρικά πρόσωπα της κρίσης.
- Στην περίπτωση των Τεμπών, το άμεσο μπάζωμα, τα χαμένα βίντεο από την εμπορική αμαξοστοιχία, τα παρατράγουδα στην διεξαγωγή της δίκης και οι απαράδεκτες δηλώσεις του κ Φλωρίδη καταμαρτυρούν την συγκάλυψη για την οποία οι συγγενείς των θυμάτων μίλησαν από την πρώτη στιγμή.
- Η διαρροή Προσωπικών Δεδομένων (emails Ασημακοπούλου αποδεικνύει την εμπλοκή στελεχών του Υπουργείου Εσωτερικών και της ΝΔ γεγονός που καταμαρτυρά πόσο ο κομματικός μηχανισμός είχε διεισδύσει βαθιά στην κρατική διοίκηση.
- Οι παράνομες επιδοτήσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ αφορούν κορυφαία στελέχη της κυβέρνησης και στενούς φίλους και συνεργάτες του πρωθυπουργού. Οι ηχογραφημένες συνομιλίες αποδεικνύου ένα απίστευτο γρανάζι με πολλά πλοκάμια που εξασφάλιζαν τους γαλάζιους ψηφοφόρους. Η Ευρωπαική Εισαγγελία και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της ΕΕ είχαν στείλει επανειλημμένες ειδοποιήσεις για δυσλειτουργίες στον ΟΠΕΚΕΠΕ , κάτι που θεωρείται αδύνατον να μην είχε ενημερωθεί το Μέγαρο Μαξίμου.
Έτσι ο πρωθυπουργός εμφανίζεται ως νέος Δον Κιχώτης που πολεμάει τις σκιές του , τους δικούς του ανεμόμυλους που τις ονομάζει «βαθύ κράτος». Επικαλείται ένα επικοινωνιακό τέχνασμα (δημαγωγία) για να αποσυνδεθεί ο ίδιος προσωπικά από τις πράξεις των στελεχών του. Όταν δηλαδή αποκαλύπτεται ένα σκάνδαλο, παρουσιάζεται ως «μεμονωμένο περιστατικό» ή «παθογένεια του συστήματος» αντί για πολιτική ευθύνη της ηγεσίας.
Ο ίδιος υπερτόνισε ότι η ψηφιοποίηση θα λύσει τις παθογένειες.
Μα ήδη η κυβέρνηση διαθέτει όλα τα ψηφιακά εργαλεία για να ελέγχει τα πάντα (φορολογία, μετακινήσεις, κάμερες επιτήρησης, προσωπικό αριθμό επικοινωνίες), αλλά όταν πρόκειται για σκάνδαλα (π.χ. παράνομες επιδοτήσεις στον ΟΠΕΚΕΠΕ ή διαρροή email από το Υπουργείο Εσωτερικών), επικαλείται «άγνοια» ή «δυσλειτουργίες συστημάτων». Με ένα μαγικό τρόπο τα συστήματα χαλάνε όταν πρόκειται να γίνει έλεγχος!
Αν το κράτος είναι πλέον ψηφιακό, πώς είναι δυνατόν να «χάνονται» στοιχεία ή να γίνονται απάτες κάτω από τη μύτη της ηγεσίας;
Μήπως η ψηφιοποίηση χρησιμοποιείται για τον απόλυτο έλεγχο των πολιτών και των πληροφοριών, την φίμωση της ελεύθερης έκφρασης, αλλά όχι για τη διαφάνεια των κρατικών δαπανών και των απευθείας αναθέσεων.
Επομένως το να επικαλείται ξαφνικά το «βαθύ κράτος» ως έναν αόρατο εχθρό που τον εμποδίζει να επιφέρει την εξυγίανση στο δημόσιο βίο εκλαμβάνεται ως συνειδητό ψέμα ή δημαγωγία γιατί στο «επιτελικό κράτος» που ελέγχει τα πάντα ψηφιακά, η άγνοια είναι αδύνατη. Όμως βρέθηκε η λύση ! Θα μπει ένα τέλος στο ρουσφέτι ….Μα κάθε ρουσφέτι μεταφράζεται σε ψηφοφόρους. Χάριν στις παράνομες επιδοτήσεις στις τελευταίες εκλογές έγινε γαλάζια όλη η Κρήτη, γεγονός που έκανε τον πρωθυπουργό να καμαρώνει για την μεγάλη του επιτυχία!
Όταν βγαίνουν οι στρεβλώσεις στην φόρα , η κυβέρνηση απαντά ότι «το κράτος είναι ένας τεράστιος μηχανισμός που δεν αλλάζει σε μια μέρα». Όμως, για τον πολίτη που βλέπει τα σκάνδαλα να διαδέχονται απανωτά το ένα το άλλο, αυτή η εξήγηση μετά από επτά συναπτά έτη στην εξουσία ακούγεται πλέον ως κοροϊδία. που τον οδηγεί στην έλλειψη εμπιστοσύνης και στην ολοκληρωτική απαξίωση του πολιτικού συστήματος.
Ήρθε η στιγμή να βάλουμε ένα τέλος σε αυτόν τον εμπαιγμό.