Τα “θα” των πολιτικών

<span>Τα “θα” των πολιτικών</span>

 

Πολιτικοί, οι σύγχρονοι δημαγωγοί

Τα “θα” των πολιτικών, αλλά και τα συναισθήματα που επικαλείται και εκπέμπει ο πολιτικός λόγος, μετρά μία πρωτότυπη έρευνα, όπως τόνισε ο υποψήφιος διδάκτωρ της Σχολής Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Αντώνης Γαλανόπουλος.

“Είναι μια συλλογική δουλειά από τον μη κερδοσκοπικό δημοσιογραφικό οργανισμό iMEdD (incubator for Media Education and Development) που αναλύει τα “θα” των πολιτικών, και πως αυτά επηρεάζουν τους ψηφοφόρους,  αν ασκεί έναν κριτικό ή αρνητικό λόγο, αν επικαλείται το συναίσθημα, ποια είναι τα   επιχειρήματα που χρησιμοποιεί και που στοχεύουν,  αν θα κάνει απολογισμό πεπραγμένων κτλ” σημείωσε ο κ. Γαλανόπουλος.

Ο πολιτικός είναι σαν τον  ηθοποιό που υποδύεται ρόλους. Ο στόχος του είναι να συγκινήσει το κοινό του για να ανανεώσει την πολιτική του καριέρα. Ανάλογα με  το υποκριτικό του ταλέντο  θα είναι και η πορεία του στο πολιτικό στίβο. Ο σκοπός του είναι να επηρεάσει τον λαό για να διατηρήσει την εξουσία του. Θα  χρησιμοποιήσει  κάθε μέθοδο που μπορεί να θολώσει την ορθολογική σκέψη των ψηφοφόρων. Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουν οι επικοινωνιολόγοι και οι image makers. Πίσω από κάθε πολιτικό υπάρχει μια ομάδα επαγγελματιών που στήνουν την εικόνα του έτσι ώστε να είναι ελκυστική και να επηρεάζει το εκλογικό σώμα. 

Στην εποχή της παντοδυναμίας της εικόνας λίγο μετρούν οι αρετές, οι ικανότητες και η συνέπεια λόγου και έργου για τους ψηφοφόρους. Για αυτό τα ψηφοδέλτια σε μεγάλο ποσοστό απαρτίζονται από άτομα του θεάματος  που έχουν μεγάλη αναγνωρισιμότητα  αλλά είναι άσχετα με τα μεγάλα πολιτικά θέματα.

Άλλωστε  η μάζα δεν θέλει πικρές αλήθειες. Προτιμά τα όμορφα ψέματα.

 

Leave a Comment